fredag 6 november 2009

IDOL, SERIÖST, KOM IGEN?

Idol måste ju vara en Sverige’s mest överskattade existerande ting. Idol, vad ger det svenska folket? Visst, skratt vid alla auditions, men sen då? Hallå?  Jag skyller inte det här på TV4, utan snarare på det svenska folket. Varför uppmuntra detta beteende? Vad vinner vi på det, inget, vad förlorar vi på det, pengar! Ring och rösta, ring och rösta! Aldrig att jag skulle lägga pengar på något som faktiskt inte betyder något för mig. Skiter jag i att ringa så har jag 5 kr, eller vad det kostar, extra i sparbössan till min framtida bil.

TV4_Idol2008_Jury_grupp_N6636pi

Sen vill jag faktiskt ( trodde aldrig jag skulle göra det här ) hylla juryn. Tack för att ni sågar så många wannabe fjortisidoler. Bara för att man är blond och gått lös med volumemastern ( no personal offence, den är bra ) så tror dom att dom är Sverige’s stolthet. Bullshit. Get them out of the way early säger jag.

Tack juryn för eran existens i Idol.

Ni får hata mig, men jag måste få ut det ur systemet:

IDOL ÄR ÖVERSKATTAT.

Over and out, Emma